Artikel - Nyhed

Oplev Margaret Atwood i livestreamet samtale

29. oktober kan man fra Nivå Bibliotek opleve den prisvindende forfatter Margaret Atwood streamet live fra Det Kongelige Bibliotek.

Af admin

En af de væsentligste og mest indflydelsesrige nulevende forfattere, canadiske Margaret Atwood, besøger 29. oktober Den Sorte Diamant i København. Her vil hun i en samtale med Lotte Folke Kaarsholm fra Politiken fortælle om sit prisbelønnede forfatterskab.

Samtalen på det Kongelige Bibliotek er for længst udsolgt, men i stedet for at være fysisk til stede, kan man opleve den på Nivå Bibliotek på storskærm via en live-stream. Her vil litteraturformidler ved Fredensborg Bibliotekerne Christine Fur Fischer indlede aftenen med en kort introduktion til Margaret Atwood og hendes forfatterskab.

Arrangementet starter på Nivå Bibliotek klokken 18.30 og varer indtil 20.30. Billetter er gratis. Det vil ikke være muligt at se den live-streamede samtale hjemme hos sig selv.

Margaret Atwood er især kendt inden for genrer som dystopisk og spekulativ fiktion. Med bidende satire og farverig fantasifuldhed har hun skrevet om ligestilling, klimakrise og et demokrati i fare. Ikke mindste ’Tjenerindens fortælling’, der blev filmatiseret af HBO til den populære tv-serie ’The Handmaid’s Tale’, har været med til at slå Atwoods navn fast som en af nutidens største forfattere.

Margaret Atwood har blandt mange andre priser vundet Booker-prisen hele to gange, ligesom hun i 2024 modtog H. C. Andersens Litteraturpris.