Bliv frivillig på bibliotekerne

Fredensborg Bibliotekerne er altid interesseret i at høre fra dig, som har et ønske om at lave frivilligt arbejde for biblioteket.

Du kan være frivillig på Fredensborg Bibliotekerne på flere forskellige måder.

Frivillig i Kulturkorps

Som frivillig i vores kulturkorps er du sikret en gratis billet til de arrangementer, du er frivillig til. Som frivillig i kulturkorpset hjælper du med det praktiske i forbindelse med arrangementsafvikling herunder kaffebrygning, opstilling af stole og at tjekke billetter.

Bogbud

Bliv frivilligt bogbud og hjælp med at bygge bro mellem bibliotekerne og beboere på plejehjem. Som frivilligt bogbud henter og bringer du bogkasser i egen bil eller i plejehjemmets rickshaw, så også mennesker, der ikke selv kan komme på biblioteket, kan få adgang til bøgernes verden.

Facilitator

Har du lyst til og måske også erfaring i at facilitere samtaler mellem mennesker? Oghar du lyst til at bruge dine kompetencer på at styrke det lokale fællesskab? Så vil vi meget gerne høre fra dig. Vi søger frivilligefacilitatorer til samtalesaloner, guidet fælleslæsning og læseklubber. Vi sørger for, at du er klædt på til opgaven, inden du skal stå på egne ben.

Frivillig i it-caféerne

It-caféerne på Humlebæk Bibliotek og Nivå Bibliotek og Medborgercenter er baseret på, at frivillige personer med it-kompetencer hjælper borgerne med at løse enklere it-problemer. Det kan for eksempel være benyttelsen af offentlige hjemmesider eller vejledning i brug af tablets, mobiltelefoner eller meget andet. Som frivillig er du enten tilknyttet it-caféen i Humlebæk eller den i Nivå, selvom du selvfølgelig også er velkommen til at melde dig begge steder. Du er selv med til at bestemme, hvor meget du vil deltage, og hvilke emner du vil hjælpe med. Læs mere om it-caféerne.

Sådan gør du

Ønsker du at melde dig som frivillig eller få mere at vide, så hører vi gerne fra dig. Hvis du sender en email, så skriv FRIVILLIGHED i emnefeltet.