Artikel - Nyhed

Oplev oplæsning om naturen i naturen

Onsdag 11. september kan man komme på litterær vandring i Dageløkke Skov, hvor overskriften er økopoesi og klimalitteratur.

Af admin

Det pibler frem med økopoesi og klimalitteratur i disse år. En lang række forfattere er optagede af menneskets forhold til naturen og klodens tilstand. Dette kan man høre flere gode eksempler på onsdag 11. september klokken 10, når Fredensborg Bibliotekerne inviterer til litterær vandring i Dageløkke Skov. Her vil en af bibliotekets litteraturformidlere læse op af poesi og prosa, som går tæt på vores forhold til naturen, kloden og klimaet.

Den litterære vandring starter ved bålhytten ved Dageløkke Skov i Humlebæk og bevæger sig gennem de naturskønne omgivelser i og omkring skoven. Turen vil vare cirka halvanden time, og selvom der bliver gjort holdt flere gange undervejs, mens man lytter til oplæsningen, er det en fordel at være godt gående.

Deltagerne kan efterfølgende få tilsendt en bogliste med inspiration og anbefalinger til yderligere læsning.