Artikel - Nyhed

Signe Wenneberg giver gode råd til bæredygtigt byggeri

Fredensborg Bibliotekerne og Team Klima og Bæredygtighed inviterer 12. september til foredrag med forfatteren Signe Wenneberg om, hvordan man gør sine bygninger mere bæredygtige.

Af admin

Hvis man vil gøre en forskel for klimaet, så skal man tænke bæredygtighed ind, når man bygger eller renoverer sit hus, garage, sommerhus eller bare hønsehuset. Det mener i hvert fald forfatter, journalist og klimaaktivist Signe Wenneberg, som 12. september klokken 18.30-20.00 holder foredrag i Egedal Byens Hus i Kokkedal.

Signe Wenneberg har i årevis kæmpet for en mere bæredygtig dagsorden i byggeriet. I dette foredrag kan man høre om, hvordan man selv kommer i gang med mere bæredygtigt byggeri, og hvad man især skal lægge vægt på. Man kan også høre om Signe Wennebergs kamp for at bevare gamle bygninger og bygningskulturarv i stedet for uden omtanke for miljøet at rive dem ned.

Foredraget med Signe Wenneberg er arrangeret i et samarbejde mellem Fredensborg Bibliotekerne og Fredensborg Kommunes Team Klima og Bæredygtighed. Billetter koster 30 kroner, dog kun 15 kroner hvis man er medlem af Biblioteksklubben.

Signe Wenneberg er forfatter til en lang række bøger om bæredygtighed – blandt andet om have, mad, høns, grønne hverdagstips og byggeri. Hun driver til daglig ’Den lille Grønne avis’, som hun kalder sin Instagram-konto, hvor hun har mere end 90.000 følgere.