Artikel - Nyhed

Humlebæk Bibliotek og Foreningen Norden markerer skumringstiden

Mandag 11. november kan man komme til stemningsfuld fejring af efterårets skumringstime på Humlebæk Bibliotek med musik og oplæsning.

Af admin

Traditionen tro inviterer Fredensborg Bibliotekerne og Foreningen Nordens Fredensborg Lokalafdeling til Skumringstime i Norden. Det sker mandag 11. november klokken 19-21 på Humlebæk Bibliotek med temaet ”Frihed i Norden”.

Aftenens program starter med oplæsning af årets tekst, som i anledning af 80-året for Islands status som republik, er taget fra bogen ’Skygge-Baldur’, skrevet af den islandske forfatter Sigurjón Birgir Sigurdsson, også kendt som Sjón.

Herefter vil litteraturformidler ved Fredensborg Bibliotekerne Asger Beier Berndsen holde et oplæg under overskriften ’De islandske fantaster: En kort fortælling om Islands litteraturunderværker’.

Det musikalske indslag, som aftenen slutter med, er i år af gruppen Nordisk Resonans. Gruppen består af Lone Wernblad og Aksel Dánjalsson Remmel fra henholdsvis Danmark og Færøerne. De spiller en unik blanding af jazz, folk og indie pop.

Billetter til den stemningsfulde aften kan købes for 60 kroner. Er man medlem af Biblioteksklubben eller Foreningen Norden kan man nøjes med at betale 50 kroner.