Arrangement - For voksne

Morten Bruun – En kulturel fodboldrejse

Foto: Rasmus Schou
Fodboldkommentator og forfatter Morten Bruun gæster Humlebæk Bibliotek med sit foredrag om fodbold og den særlige kultur, der er forbundet med sporten.
Almindelig: 60 DKK
Biblioteksklubben: 45 DKK
  • Fredensborg Bibliotekerne
  • Humlebæk Boldklub

Humlebæk Center 40
3050 Humlebæk

Kom med på en kulturel fodboldrejse med fodboldkommentator Morten Bruun.

I første halvleg kigger vi nærmere på den lokale fodboldscene. Hvordan lykkedes det for Kronborgs drenge at komme i Superligaen mod alle odds? Og hvorfor er Jonathan Witt fra Hillerød Morten Bruuns yndlingsspiller i dansk fodbold?

I anden halvleg tager vi hele Danmark rundt for at høre om Manchester Uniteds besøg på Bornholm, om Hvidovres målmand, der blev slået af holdet, kom på igen som venstre back og blev anfører for landsholdet, og om hvordan OB i de frigjorte halvfjerdsere lokkede folk til fodbold.

Morten Bruun er uddannet journalist og har udgivet flere bøger om fodbold, herunder ’Kampdag – turen går til dansk fodbold’, og du vil til foredraget opleve en original og oplysende formidling af fodboldens mange spændende facetter.

Arrangeret i samarbejde med Humlebæk Boldklub.