Arrangement - For voksne

Samtalesalon på Nivå Bibliotek – om TRADITIONER

Genopdag samtalens kunst og mød nye mennesker til samtalesalon på Nivå Bibliotek.
Alle: Gratis
Nivå Bibliotek

Nivå Center 30
2990 Nivå
Danmark

I samtalesalonerne mødes vi over den gode samtale og et tankevækkende tema. Det kræver ikke andet af dig end glæden ved at lytte til et andet menneske og lysten til at samtale over en kop kaffe.

Værten vil føre jer godt igennem en række spørgsmål og samtale-øvelser. Mød blot op med lysten til at tale og lytte uden travlhed, fordomme og skærme.

Kom alene eller sammen – under alle omstændigheder sørger værten for, at du får forskellige samtalepartnere i løbet af formiddagen i både grupper og par.

Temaerne skifter fra gang til gang. I efterårets sidste salon er temaet TRADITIONER. På godt og ondt er vi omgivet af traditioner. De binder os sammen, men kan måske også føles snærende. Nogle holder vi af, nogle holder vi kunstigt i live. Nogle er i fare for at forsvinde, mens nye opstår. Hvordan er traditioner med til at forme, hvordan vi er sammen? Hvilke traditioner elsker du? Hvilke kan du ikke holde ud, men tropper op til alligevel? Og hvordan har traditioner udviklet sig i din levetid? Det er noget af det, vi skal tale om til efterårets sidste samtalesalon.